Nová “zelená” Fashion Map je zameraná na udržateľnosť

Slovak Fashion Council aj tento rok prináša unikátny zoznam prezentačných a predajných miest. V limitovanej edícii sme vydali módnu mapu so slovenskými udržateľnými značkami.

Najnovšiu limitovanú edíciu Fashion Map sme tentokrát poňali trochu netradične - zamerali sme sa v nej na udržateľnosť a dali sme tiež po prvýkrát priestor značkám mimo Bratislavy. Sú v nej zaradené len značky, ktoré splnili najmenej 6 zo 14 kritérií udržateľnosti, ktoré sme si u nás v Slovak Fashion Council nadefinovali na základe dostupných informácií, vedomostí, know-how a skúseností z odboru. 

“Treba si uvedomiť, že nie je žiadnou oficiálnou autoritou presne stanovené, čo to udržateľná značka je. Každá organizácia, značka alebo dizajnér, ktorý sa téme venuje, si utvára jej koncept sám,” vysvetľuje Zuzana Bobiková, riaditeľka Slovak Fashion Council. 

Ako ďalej Zuzana Bobiková prezradila, tejto téme sa bude Slovak Fashion Council venovať dlhodobo, nakoľko je alarmujúco aktuálna. „Klimatická kríza so sebou nesie informácie aj o negatívnom vplyve odevného priemyslu na mnohé oblasti životného prostredia. Predpovedajúce trendy ukazujú rastúci záujem spotrebiteľov o udržateľnosť. Nasvedčujú tomu aj mnohé prieskumy od spoločností ako McKinsey, Deloitte, Vogue Business, Fashion Revolution alebo Gfk. Cesta k udržateľnosti v móde je dlhá a sme radi, že môžeme propagovať mnohé slovenské módne značky, ktorým záleží na budúcnosti.” 

Online verzia fashionmap.sk, rovnako ako jej najnovšia printová podoba tak majú byť jedným z nástrojov, ako sa k informáciám dostať v našom prostredí. Mapovanie, ktorému sa SFC dlhodobo venuje, sa zameriava na autentický dizajn a kreativitu, pretože všetci, ktorí za lokálnym módnym biznisom stoja, podieľajú sa na vytváraní dôležitého obrazu mesta a krajiny. Umožňujú tiež udržateľnosť lokálnych ekonomík, podporujú domáci aj zahraničný turizmus a v neposlednom rade vytvárajú vzťah k mestu a krajine. Úlohou módnej mapy je preto zviditeľňovať lokálne dizajn shopy a pomôcť im s návštevnosťou v kamenných obchodoch aj v e-shopoch.

 

Spotrebiteľom zase mapa pomáha objaviť dizajnérske ateliéry a showroomy, kvalitné obchody a e-shopy so slovenskou a lokálnou módou, dizajnom, šperkom a doplnkami. Prináša prehľad o aktuálnom dianí a o aktivitách spojených s lokálnou módou a dizajnom online. Mapa je tak určená všetkým, ktorým nie je ľahostajný dopad módneho priemyslu na životné prostredie, hľadajú autentickú inšpiráciu a svojim nákupom chcú podporiť lokálnu scénu a ekonomiku.

 

„Pevne veríme, že každé miesto na tejto novej “zelenej” mape predstavuje to najlepšie, čo mesto môže v oblasti udržateľnej módy ponúknuť. Autentický dizajn a kreativita boli vždy dôležitou súčasťou Bratislavy a mestskej kultúry. Prispievajú k miestnemu trvalo udržateľnému hospodárstvu a rozvoju cestovného ruchu,” dodáva na záver Zuzana Bobiková.

Novú zelenú Fashion Map sme pokrstili v Starej tržnici v rámci podujatia Urban Market a jej krstnou mamou je Babsy Jagušák. Vyzdvihnúť si ju môžete vo svojom obľúbenom concept store. A ak ju náhodou nenájdete (vyšla v limitovanej edícii 1000 ks), hľadajte zelený symbol v detaile profilu značky na www.fashionmap.sk.

Text: Andrea Gregorová

Fotky: Mafin Laurincová

Projekt z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia a Bratislavský samosprávny kraj. 

Ďakujeme!