Finalisti Best Fashion Talent v Alain Delon: Keď skúsenosti formujú budúcnosť módy

V móde nestačí len talent a kreativita – dôležité sú aj skúsenosti, stratégia a schopnosť prepojiť dizajn s realitou trhu. Finalisti Best Fashion Talent mali možnosť nahliadnuť do sveta zavedenej módnej značky Alain Delon, kde sa na chvíľu ocitli v epicentre premysleného dizajnu, precíznej výroby a udržateľnej identity značky.

Móda s charakterom

Alain Delon je synonymom sofistikovanej pánskej módy. Už 26 rokov[LK1]  je súčasťou európskeho trhu a ponúka precízne spracované kúsky od elegantných oblekov, košieľ a kabátov až po ležérne kúsky pre moderného muža. Filozofiou značky je spájať remeselnú precíznosť s nadčasovým dizajnom – nie ako nostalgiu za minulosťou, ale ako vedomú voľbu trvácnosti a kvality.

Pre mladých dizajnérov je Alain Delon cenným príkladom, že v móde sa úspech nerodí zo dňa na deň. Naopak, stojí na strategických rozhodnutiach, na odvahe experimentovať, ale aj na pochopení konzistentnosti značky a jej dialógu so zákazníkom. Richard Wohlstein, COO Alain Delon, vidí v prepájaní generácií veľký zmysel:
„Bolo skvelé stráviť čas s mladými talentami, ktorí boli inšpirujúci aj pre nás. Veríme, že takéto projekty podporujú kreativitu, spoluprácu a rast novej generácie profesionálov, a zároveň posúvajú aj našu značku vpred.“

Za kulisami módneho domu

Workshop finalistom poskytol priestor preskúmať procesy, ktoré definujú existenciu módnej značky – od dizajnu, cez výber materiálov, až po ekonomické stratégie a marketing. Nebol to len exkurz, ale interaktívny dialóg. Ján Smatana, hlavný dizajnér Alain Delon, vnímal prítomnosť finalistov ako osvieženie:
„Ich pohľad na módu bol inšpiratívny. Nápaditosť strihov a výber materiálov ukazujú schopnosť inovovať v rámci obmedzených možností. Odovzdávať skúsenosti je dôležité, rovnako ako byť otvorený novým perspektívam.“

Finalisti odchádzali s novou perspektívou na módny biznis, ktorý zahŕňa omnoho viac než len tvorivý proces. Tomáš Maliňák si najviac cenil ochotu tímu podeliť sa o svoje know-how:
„Najviac ma zaujala otvorenosť a súdržnosť tímu. Vidieť, ako značka premýšľa o svojom zákazníkovi a ako funguje na rôznych úrovniach, mi prinieslo nový pohľad na vlastnú prácu.“

Pre Rudka Šťastného bol fascinujúci spôsob, akým značka komunikuje cez žurnál – sofistikovanú formu marketingu, ktorá nekričí, ale pozýva k dialógu:
„Je to veľmi príjemná a autentická forma, ktorá zákazníka motivuje navštíviť prevádzku alebo e-shop. Nenásilné budovanie značky cez zaujímavé informácie a prepojenia so svetom módy dáva oveľa väčší zmysel než agresívna reklama.“

Dizajnérske duo GONOE ocenilo pohľad na prepojenie kreatívy s obchodom:
„Najviac nás zaujalo, ako značka funguje ako celok – od prvotných návrhov cez produkciu, až po ekonomické faktory a marketing. Vidieť tím, ktorý pracuje viac ako 30 rokov s rovnakou vášňou, bolo inšpirujúce.“

Značka, ktorá chápe svojho zákazníka

Alain Delon patrí medzi značky, ktoré si dlhodobo držia konzistentnosť. Chápu, že úspech v móde nie je len o estetike, ale aj o schopnosti vnímať zákazníka, reflektovať jeho potreby a zároveň mu ukazovať nové perspektívy.

Finalisti videli, že v Alain Delon sa neriadia rýchlymi trendmi, ale budujú dlhodobý vzťah s klientom, čím vytvárajú stabilnú komunitu okolo značky. Táto stratégia je obzvlášť zaujímavá v kontexte dnešného presýteného trhu, kde sa mnohé značky snažia prežiť len cez neustálu produkciu nových kolekcií. Udržateľnosť tu nie je marketingový pojem, ale prístup k remeslu.


Ako workshop zhodnotil Rudko Šťastný:
„Workshop bol povzbudivý – o tom, ako sa nevzdávať, napredovať a skúšať nové veci, aj keď sa človek stretne so sklamaním alebo odmietnutím.“

Čo bude ďalej?

Finalisti Best Fashion Talent pokračujú v mentoringovom programe, ktorý im poskytuje priestor pochopiť módu nielen ako tvorivú disciplínu, ale aj ako systém s prepojeniami, ktoré určujú jej existenciu.

Ďalším krokom bude workshop v značke NEHERA, kde sa ponoria do sveta prémiového dizajnu a remeselnej výroby. Táto skúsenosť im umožní pochopiť ďalšiu rovinu módneho priemyslu – prácu s nadčasovosťou a dôrazom na materiály.

Slovak Fashion Council ďakuje Alain Delon za otvorenosť a spoluprácu, finalistom za energiu a záujem, ktorý do workshopu vložili. Ich cesta ešte len začína, no už teraz je jasné, že v slovenskej móde rastie generácia, ktorá premýšľa nielen o estetike, ale aj o udržateľných hodnotách.

 

Text: Andrea Gregorová